Divendres, 28 De Juliol De 2017
info@massoteres.cat

Turisme

1 · 2 · 3 ...   »

RUTA DE LES CABANES DE VOLTA – Ruta amb BTT 21 Km - MASSOTERES- TALTEÜLL- PALOUET

RUTA DE LES CABANES DE VOLTA –  Ruta amb BTT 21 Km -
MASSOTERES- TALTEÜLL- PALOUET

·         Nivell: Fàcil
·         Km totals: 21 Km
·         Altitud màxima: 620 m
·         Altitud mínima: 415 m
·         Tipologia d’itinerari: Circular. La ruta finalitza en el punt de partida

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA:
La ruta de les cabanes de volta és un itinerari circular, pensat per iniciar-lo des de qualsevol dels tres nuclis de població, tot i que es recomana començar a Massoteres per facilitat d’aparcament de vehicles. Durant el recorregut us trobareu moltes bifurcacions de camins, amb el que és recomanable portar el gps o bé el mapa imprès.
Sortint de la plaça de Massoteres, direcció Guissona, cal que gireu al primer carrer a l’esquerra, després de recórrer uns 360 metres creueu la carretera LV-3113 de Guissona a Biosca; Seguiu la pista asfaltada fins passar davant un cobert i llavors gireu a la dreta. Trobareu un gran plataner que ombreja la font de farell, on els caçadors feien parada per esmorzar. Seguiu la pista deixant endarrere tres explotacions ramaderes. La tercera és la granja Cornudella, a la seva esquerra hi ha un turó on s’hi troben les tombes de farell, 40 enterraments excavats a la roca. Per arribar-hi haureu de deixar la bici a peu de camí i seguir un petit sender que us hi portarà (no està senyalitzat). Seguiu la ruta, ara ja per camí de terra fins arribar a una cruïlla de 4 camins, agafeu el camí de la dreta, i continueu fins a tornar a creuar la carretera de Guissona a Biosca, aquest cop girareu a l’esquerra direcció Biosca, i al primer trencant a mà dreta us heu de desviar just al costat de les instal·lacions del pitch and putt.
Pugeu per aquest camí i agafeu el primer trencant a l’esquerra, ara seguiu la pista direcció Talteüll, on podreu aprofitar per omplir les cantimplores a la font de davant de l’església romànica de Sant Pere de Talteüll. Si no voleu pujar fins dalt al nucli, desvieu-vos a l’esquerra on deixareu una explotació ramadera, amb diferents naus de bestiar. Aprofiteu les baixades d’aquest tram fins arribar a la riera de Palouet, i d’aquí cap al poble. Des de Palouet seguireu direcció la bassa de Palouet, punt d’observació d’aus i la vorejareu per l’esquerra, seguint el camí de terra principal. En aquest punt s’inicia el tram de més desnivell de tota la ruta, des d’on podreu gaudir d’unes vistes esplèndides del poble. A partir d’aquí ja només us queda planejar, entrarem a una pista asfaltada que uneix Vicfred amb Guissona, cal que us desvieu a la dreta i desprès al primer camí a mà dreta ens tornarem a incorporar al camí de terra, on podreu gaudir d’uns camps d’ametllers. I seguint les indicacions del mapa s’arriba a Massoteres.
A Massoteres us podeu refrescar a la font de la plaça de l’església i visitar els carrerons i les places del seu casc antic. Igualment podeu fer parada a l’antiga església de Sant Simeó datada del s.XI i a l’església de Sant Salvador.

Descarregar ruta per a GPS

RUTA CURTA PALOUET- TALTEÜLL - Ruta amb BTT 12 Km

RUTA CURTA PALOUET- TALTEÜLL - Ruta amb BTT 12 Km –

·         Nivell: Fàcil
·         Km totals: 12 Km
·         Altitud màxima: 503 m
·         Altitud mínima: 421 m

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA:
La ruta de Palouet i Talteüll és un itinerari circular, pensat per iniciar-lo des de Palouet. Durant el recorregut us trobareu moltes bifurcacions de camins, us recomanem portar el gps o bé el mapa imprès. Aquesta ruta, és un itinerari reduït de la ruta llarga (21km), i és de dificultat baixa.
Sortint de Palouet direcció Massoteres, a uns 460 metres, trobareu un trencant a mà dreta, entreu-hi i seguiu la pista de terra, vorejareu camps de conreu fins a un punt que descendireu per mig d’un petita clapa de roures i pins. Trobareu dues bifurcacions, agafeu la de l’esquerra, on ascendireu durant uns quants metres seguint sempre la pista principal. Arribat un punt us trobareu que el camí es bifurca en dos, agafeu el camí de la dreta que us portarà directament a Talteüll, on podeu aprofitar per omplir cantimplores a la font de davant l’església romànica de Sant Pere i visitar els dos antics forns de pa i la torre dels moros, així com gaudir d’unes bones vistes de l’EIN Llobregós. Si no voleu pujar fins al poble, agafeu el camí de l’esquerra que us allunyarà de Talteüll i us portarà fins al costat de les instal·lacions del pitch and putt. Voregeu les instal·lacions per un camí de terra amb mal estat que sembla que acabi en un camp de cereal. Si us hi fixeu be el camí segueix a mà esquerra tot vorejant el camp i al final s’uneix amb el camí ja ben definit. Seguiu endavant fins que torneu a trobar una bifurcació de dos camins. Agafeu el de l’esquerra que us portarà a la carretera LV-3114 de Massoteres a Palouet. Trenqueu a l’esquerra arribant a Palouet per pista asfaltada.
A Palouet us podeu endinsar pel casc antic, visitar l’antic forn de pa comunal, els carrerons i els portals i visitar també la bassa de Palouet. Si teniu intenció de quedar-vos a dinar per la zona us recomanem el Restaurant Can Xuriguera de Palouet (Tel 973 05 50 01).

TURISME A MASSOTERES

TURISME ACTIU A MASSOTERES

Massoteres
es troba situat a la Vall del Llobregós (La Segarra) i a pocs quilòmetres de Guissona. Hi trobaràs la tranquil·litat del medi rural i l’oferta turística indispensable per passar uns dies gaudint amb els teus, del nostre paisatge, patrimoni i natura.

DESCARREGAR TRÍPTIC

TURISME ACTIU:
Ruta del Molí de la cava
Gr del Llobregós
Ruta de les cabanes de volta
Ruta Curta Palouet-Talteüll
Ruta dels castells de la segarra a cavall